Doften av dig

Droppandet av regnet är så fridfullt, det känns som om det på något sätt har gett upp. Dropparna som rullar nerför fönsterrutan, mot sin egen undergång.. som tårar på en kind som på länge inte varit torr. Färgerna, så grönt, så grått.. Ljuset har lämnat oss en stund. Gömt sig bakom molnen, skyggt som det är. Droppandet tilltar, det börjar kämpa nu, arga streck bildas på fönstren istället för endast droppar. Frustration? Jag förstår det..
När molnen blivit tömda på det sista, när regnet ligger kvar på den mörka asfalten.. Som ett krigsfält mellan himmel och jord, och sedan doften av fred. Den rena vackra doften, så lätt att andas, inte kvav av ouppklarade konflikter. Träden står tysta och lugna, vill inte störa den frid som gjort sitt intåg. Och sedan känslan.. 

Ibland är det så att jag aldrig tänker på att jag kanske endast strövar omkring i vår värld som en otillräcklig varelse utan uppgift..

Kommentarer
Postat av: sanna

svar: det tackar jag för!

2009-08-03 @ 11:14:01
URL: http://sannaknows.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilken fin text... <3



sv: du behöver nog inte oroa dig, snön kommer nog inte riktigt än;)



Ha en underbar dag:)

2009-08-03 @ 12:32:43
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: louise

aau (:

förresten, köppte en comsmopolitan idag och där var med ett par röda hjärtbrillor, och man kunde tydligen köpa dom på cubus för ynka 70 riksdaler, men ska checka här ;D :*

2009-08-03 @ 14:41:54
URL: http://wwwasiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0